A lowcarb étkezés térhódítása

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend a lowcarb diéta, amely arra az egyszerű okra vezethető vissza, hogy gyorsan lehet vele elérni látványos eredményeket. Még csak mozogni sem kell hozzá feltétlenül: a legtöbb esetben pusztán a szénhidrátmegvonás egy olyan új inger a szervezetnek, hogy néhány hét alatt sok-sok kilót ledobhatunk magunkról úgy, hogy odafigyelünk az étkezésre. Persze a legtöbben a súlyvesztés miatt vágnak bele, a lowcarb diéta arra is szuper, hogy egészséges étkezési szokásokat alakítsunk ki hosszú távon. Segítségével leszokhatunk a temérdek káros édességről, üdítőről és egyéb mesterséges élelmiszerről, és helyettük valódi tápanyagokban gazdag ételeket fogyaszthatunk. Ez természetesen magával hoz egy csomó olyan előnyt, amire első körben talán nem is gondolnánk. Ilyen például az, hogy az átlagnál sokkal kevésbé kell aggódunk a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása miatt, arról nem is beszélve, hogy a magas vérnyomást és a koleszterin szintet is visszaállíthatjuk normálra. Ezek mind-mind olyan problémák, amely több millió ember életét nehezíti meg napi szinten. Ugye te nem szeretnél közéjük tartozni?

A legjobb az egészben, hogy a szénhidrát csökkentése egyáltalán nem nehéz feladat: mindössze annyit kell tenned, hogy az olyan magas fehérjetartalmú ételekre koncentrálsz, mint például a húsok, halfélék, tojás és tejtermékek. Ráadásul, ha rendszeren sportolsz, akkor simán belefér néhány lowcarb édesség is. A desszertek döntő hányadának manapság már létezik csökkentett szénhidráttartalmú verziója, amiket időnként nyugodtan lehet enni bűntudat nélkül. Amit sosem szabad elfelejteni, hogy szénhidrátra mindig szüksége lesz az embernek, ezért teljesen sosem szabad megvonnunk magunktól. Ha így teszünk, nem lesz elég energiánk a napi teendők ellátáshoz, normálisan edzeni pedig szintén nem tudunk majd. Éppen ezért mindig fontos ügyelnünk arra, hogy legalább különféle gyümölcsökből és zöldségekből bevigyük a szükséges szénhidrátmennyiséget.